Handelsbetingelser

Vi sender hver dag med GLS og PostNord, og du vælger selv hvem du foretrækker. Som standard sender vi til en pakkeshop, hvor du skal hente din pakke. Hvis du vælger ”med omdeling” er prisen højere.

Såfremt du ikke har valgt anden leveringsform, sender vi pakken med GLS til en pakkeshop i nærheden af dig.

Leveringstiden er normalt indenfor 3-5 hverdage efter ordreafgivelse. Ved udsolgte varer, eller andre uforudsete forsinkelser for levering af din vare, modtager du en email med besked om en alternativ forventet leveringstid.

GLS med omdeling bør kun vælges til erhvervsadresser, ellers vil den havne i en pakkeshop, selvom du har betalt for en omdeling.

Du vil modtage E-mail og-/eller SMS med besked når pakken er afsendt fra os. Du får er et trackinglink, så du kan følge pakkens rejse, efter afsendelse fra os. Du modtager også information direkte fra det valgte fragtfirma, når pakken ligger klar til afhentning på udleveringsstedet.

Leveringen er fragtfri hvis du handler for over DKK 499,- Ellers koster fragten DKK 35,-

Ønsker du at returnere varer købt på erib.dk, har du mulighed for at gøre dette inden for 14 dage, efter du har modtaget varerne. Dette kan gøres ved at rette henvendelse til vores kundeservice. Her på siden kan du læse mere om, hvordan du gør. 

Returret – for trykte bøger

Du kan fortryde dit køb af bøger foretaget på erib.dk inden for 14 dage, efter du har modtaget varerne. Ønsker du at fortryde købet, skal du først give besked til vores kundeservice og næst sende varerne til vores returadresse for webshoppen, inden de 14 dage er gået. Bemærk, at du selv dækker forsendelsesudgifter for returnering. 

 

Sådan gør du:

  • Giv kundeservice besked på mail til kundeservice@erib.dk om, at du ønsker at fortryde hele eller dele af et køb. Husk at oplyse ordrenummer samt præcist at angive hvilke varer du ønsker at returnere og årsag til returnering. 
  • Send de varer, du vil returnere, med kopi af den faktura, du har modtaget på mail, til: 

Forlaget ERIB
Att.: Kundeservice
Bjerredevej 2
4682 Tureby

Beløbet for de returnerede varer modtager du senest 14 dage efter, at vi har modtaget din henvendelse om returnering. 

Modtager vi de returnerede varer inden da, eller sender du os dokumentation (fx i form af postkvittering) for, at du har sendt varerne til os, modtager du beløbet retur i umiddelbar forlængelse af modtagelse hos os. Evt. dokumentation for returforsendelse sender du til ordre@erib.dk – husk også her at oplyse ordrenummer samt at angive de returnerede varer.

Du har selv ansvaret for varer, du ønsker at returnere, indtil de er modtaget hos os. Dvs. du skal selv betale omkostningerne, hvis varerne bliver beskadiget eller forsvinder under transporten, ligesom du også selv dækker forsendelsesomkostningerne ved returnering.

Er årsagen til returnering, at du har modtaget en forkert eller beskadiget vare fra os, betaler vi forsendelsesudgifterne.

Om varens stand ved returnering af trykte bøger

Når du vælger at gøre brug af din fortrydelsesret ved køb, foretaget i vores webshop, og returnere bøgerne til os, skal du være opmærksom på, at du kun modtager det fulde købsbeløb retur, hvis bøgerne er i normal stand og uden videre kan sælges igen som ny vare til fuld pris til en anden kunde. Der må ikke være brugsspor på bøgerne.

Har du taget bøgerne i brug, og er der mærker efter dette, eller er der sket deciderede skader på cover eller sider i bogen, vil vi foretage en vurdering i det enkelte tilfælde af varens værdi i fht. at kunne sælge den igen.

Ud fra vurderingen fastsætter vi, om du kan få 100%, 75%, 50%, 25% eller 0% af købesummen retur.

Eksempler på skader eller mærker efter brug, der kan medføre reduktion af varens værdi, kan være æselører, ridser på omslaget, en knækket ryg (som ved kopiering eller bagudbøjning af bogen), bukkede eller iturevne omslag og sider, der er skrevet, noteret eller tegnet på eller på anden måde beskadiget.

Dette er ikke en udtømmende liste men blot vejledende eksempler. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt bogen er i normal salgbar stand, kan du evt. sammenligne med dine egne forventninger, når du køber en vare – ville du selv synes, det var rimeligt at betale fuld pris for det eksemplar, du ønsker at returnere, eller ville du forvente et nedslag i prisen pga. skader eller slid?

Er bogen i en stand, hvor vi vurderer, at det ikke er muligt at sælge den igen, heller ikke til en reduceret pris, fx hvis du har skrevet i bogen, kan du ikke få købesummen eller en del af den retur, og du kan evt. i stedet forsøge at videresælge bogen på et brugtbogsmarked. Bemærk, vi sender ikke varer retur til dig, som vi har modtaget som reklamation og vurderet for beskadiget til at vi vil refundere købssummen. 

Bemærk: Ved returnering af en del af en bogpakke frafalder samlerabatten. 

Returret – e-bøger og online adgange

Når du køber en e-bog eller adgang til en online service, accepterer du, at der ikke er nogen fortrydelsesret.
Er produktet fejlbehæftet, er du naturligvis velkommen til at kontakte os her.

Reklamationsret

Du har to år til at reklamere over den vare, du har købt.
Du kan reklamere ved at henvende dig til kundeservice på telefon eller e-mail.

Hos ERIB videregiver vi ikke oplysninger om dig til andre. 
Vi sælger heller ikke e-mailkartoteker eller udleverer andre oplysninger om vores kunders handel her på siden. Derfor kan du trygt oprette dig som kunde, tilmelde dig vores nyhedsbrev, og handle helt uden frygt for at dine oplysninger kommer et sted hen, end du har givet samtykke til.
Vores nyhedsbrev kan altid nemt afmeldes via et enkelt klik.

Hos ERIB bruger vi sikre betalingssystemer, som er udstedt og godkendt af Stripe, vores betalingsgateway på ERIB.dk

Vi vil først trække pengene på dit kort efter, at ordren er afsendt fra vores lager.

Hele vores side er SSL-krypteret, ikke kun når du skal betale.

Det betyder at de oplysninger, du indtaster, og din færden på vores side KUN kan ses af Nets og ikke af hverken erib.dk eller andre.

Lidt råd, når du handler på nettet:

Tjek altid beløbet og kortoplysninger inden du trykker ”Godkend” eller ”Køb”. Skulle der være sket en fejl, så tøv endelig ikke med at kontakte os på ordre@erib.dk – så vil vi hjælpe dig så hurtigt vi kan.

Du kan benytte dig af følgende kort til betaling: VISA/Dankort, Mastercard, VISA, Visa electron og Maestro.

Ifølge loven skal vi fortælle dig om, hvordan vi bruger på vores webshop. Cookies bruges overalt på internettet – også på Erib.dk. Formålet med dem er at give dig en god oplevelse på vores side. Cookies er en lille tekstfil, der lægges på din computer, så vi kan genkende dig, når du kommer igen, og hjælpe dig, mens du er på vores side. Den gemmer også de ting, du har i din indkøbskurv, mens du handler, samt oplysninger om, hvilke af vores sider, du har været på, så du nemt kan navigere rundt. De fleste webshops ville ikke kunne fungere uden cookies. Du kan læse mere om, hvad cookies er ved at klikke her! 

Det er ikke muligt at handle i vores webshop uden brug af cookies. Hvis du ikke ønsker, at der ligger en cookie på din maskine, kan du efter handel via din browser slette alle cookies igen.

Vi bruger kun cookies til at få webshoppen til at fungere bedst muligt for dig. Der er ingen grund til bekymring.